Jolly
20. januar 2025 · 2 minutter
Jolly i samarbejde med Red Barnet

Sig Jolly til dit genbrugstøj
Hvad kunne være en mere passende måde at reklamere for sine genbrugsbutikker end selv at genbruge? Det er tanken bag en ny kampagne fra Red Barnet, der skal sætte fokus på det vigtige arbejde, som deres genbrugsbutikker landet over udfører hver dag.
Børn er i forvejen en dyr fornøjelse, der hurtigt vokser ud af deres tøj og fra deres legetøj. Red Barnets 16 genbrugsbutikker tilbyder derfor økonomisk udfordrede familier en billigere måde at købe tøj og legetøj af god kvalitet til børn i alderen 0 – 12 år. Men selv de bedste intentioner har brug for opmærksomhed, derfor går Red Barnet nu i luften med en ny kampagne, der genbruger de ”brugte” slogans fra nogle af Danmarks mest ikoniske brands og reklamekampagner.
”Genbrug skaber et positivt kredsløb ved at give de ting, som vi ikke bruger længere, en ny værdi for andre – desuden hjælper overskuddet fra salget os med at redde, beskytte og styrke udsatte børn lokalt, nationalt og internationalt. Det er det, som kampagnen skal gøre danskerne opmærksomme på.”, siger Asif Uddin, der er Senior Udviklingskonsulent for Red Barnets Genbrug.
I første omgang er det Jolly Cola – der i dag ejes af Bryggeriet Vestfyen – der lægger sit ikoniske slogan ”Sig Jolly …” til kampagnen.
”Det er jo et slogan fra en tid, hvor reklame på mange måder var lidt nemmere og noget, som vi alle husker og har en eller anden relation til. Og det holder jo stadig – akkurat som det tøj og legetøj, der sælges i Red Barnets butikker. Så vi håber kampagnen vil blive modtaget med genkendelsens glæde.” udtaler Peder Stryhn, der er Creative Director på TBWA\Copenhagen, der står bag kampagnen.
”Vores brand stammer helt tilbage fra 1959, så vi er bare glade for, at vores gamle slogan stadig kan vække glæde og i dette tilfælde bruges til at sætte fokus på noget vigtigt i en helt ny kontekst”, siger Thomas Lindegaard, Senior Brand Manager, Jolly.
